Psychologisch razend knap

IdaL 29 augustus 2019
Al snel wordt duidelijk dat Vere een groot geheim heeft wat ze probeert weg te drukken in haar geheugen. Ze zijn net verhuisd, ze gaat naar een nieuwe school en heeft zichzelf een hele nieuwe look aangemeten. Ze wil duidelijk een nieuw leven beginnen en zo de nare herinnering achter zich laten. Dat dit niet zo makkelijk is blijkt al snel. Ze wordt vriendin met Freia waarmee ze een spel verzint met uitdagingen die vaak net te ver gaan. Vriendschap en vertrouwen is het grote thema van dit boek. Kan ze Freia wel vertrouwen en Jesse, haar tweelingbroer. Door het geheim raakt ze vervreemd van hem. Net als haar vorige boek (Schuilplaats) vind ik dit boek psychologisch razend knap in elkaar zitten. Vere is echt een meisje waar je helemaal mee meevoelt tijdens het lezen. De aantrekkingskracht en ook onzekerheid tussen jongens en meisjes wordt goed verwoord. Actueel boek ook: jongeren zijn heel erg bezig met van die uitdagingen te verzinnen. Een ijzersterk verhaal voor vanaf 12 jaar.

Meer recensies van IdaL