Schokkende gebeurtenissen rondom The Fairway Players-toneelgroep

ikkebenhet Diana 04 december 2022
Bedankt Xander Uitgevers en Heerlijk Thrillers Lezen voor het recensie-exemplaar.
Ik was blij verrast dat ik mee mocht doen en als een van de eersten de mogelijkheid kreeg om dit boek te lezen.

Het leek me leuk om al puzzelend te achterhalen wie de moord had gepleegd.

Eerst in het kort onze 'opdracht':

Beste lezer,

In dit dossier vind je de stukken over de schokkende gebeurtenissen rondom The Fairway Players-toneelgroep, en over de dood van een van hun leden. Er zit op dit moment iemand vast voor de moord, maar het lijkt erop dat deze persoon onschuldig is, en dat een aantal duistere geheimen nog niet is onthuld.
De moordenaar heeft zichzelf verraden: ergens in deze berg e-mails, berichten en brieven bevindt zich de sleutel tot de oplossing van deze zaak. Misschien wel in de informatie over de benefietavond voor de levensreddende behandeling van kleine Poppy (en de vraag of het opgehaalde geld eigenlijk wel op de goede plek terecht is gekomen), in de e-mails van de leden van de toneelvereniging over twee geheimzinnige nieuwkomers, of zelfs in de correspondentie over de felle strijd om de hoofdrol. Het is duidelijk dat diverse leden iets te verbergen hebben…
Neem jij de uitdaging aan? Lukt het je om dit mysterie op te lossen?

Klinkt spannend toch?

Helaas was voor mij het tegengestelde waar door de bijzondere aanpak van de schrijfster. Het grootste deel van het boek bestaat uit e-mails, telefoonberichten en wat politieverslagen. Hierdoor kon ik heel slecht in het verhaal komen en eerlijk gezegd heeft het me niet gepakt. Ik had moeite met de namen en personages ze kwamen voor mij niet echt tot leven. Het lukte mij niet mijn volledige aandacht erbij te houden. Ik vond soms de mailwisseling ook "vreemd" zelf gebruik ik mijn email niet op deze manier. Vond het ook ongeloofwaardig dat sommige mails direct beantwoord werden of binnen een paar minuten.
Voor wie dat wel kan en fan is van moordmysteries of de tv-serie Wie is de mol en detective`s zoals Agatha Christie is het ongetwijfeld heerlijk om te lezen.
Ik wil nog wel vermelden dat Xander Uitgevers een geweldig leuk promotiepakket had samengesteld. In een echt aandoende dossier-envelop zat een officiële brief van de opdrachtgever inclusief een memo aan zijn secretaresse, een flyer van een crowfundings-avond, een namenlijst van mensen die lid zijn van de toneelvereniging, een loep en een notitieboekje met pen. Plus nog een welkomstbrief van de uitgever met de afsluitende woorden “En onthoud: het antwoord ligt verscholen in de tekst.

Meer recensies van ikkebenhet Diana