Molly Gray is niet zoals iedereen.

ikkebenhet Diana 01 februari 2022
Het kamermeisje is de debuutroman van Nita Prose, die in februari zal verschijnen. Het kamermeisje, uitgegeven door Ambo|Anthos uitgevers, is een cosy/crime die ik als volger van Love to Read vooruit mocht lezen.
Molly Gray is niet zoals iedereen. Ze worstelt met sociale vaardigheden en interpreteert de bedoelingen van anderen verkeerd. Haar oma interpreteerde de wereld altijd voor haar en legde die vast in eenvoudige regels waar Molly naar kon leven.
Nadat haar oma een paar maanden geleden stierf, moest de vijfentwintigjarige Molly helemaal alleen door het leven. Ze doet haar best en ze stort zich met verve in haar werk als hotelmeid. Haar unieke karakter, samen met haar obsessieve liefde voor schoonmaken en de juiste etiquette, maken haar ideaal voor de baan. Ze vindt het heerlijk om elke ochtend haar frisse uniform aan te trekken, haar karretje vol te vullen met zeepjes en flesjes en de kamers van het Regency Grand Hotel in perfecte staat te brengen.
Maar Molly's ordelijke leven wordt op zijn kop gezet op de dag dat ze de suite van de beruchte en rijke Charles Black binnenkomt, en Mr. Black zelf erg dood in zijn bed ligt. Voordat ze weet wat er aan de hand is, heeft Molly's ongewone gedrag ervoor gezorgd dat de politie haar als hoofdverdachte op het oog heeft. Ze raakt al snel verstrikt in een web van bedrog, waarvan ze geen idee heeft hoe ze het moet ontwarren. Gelukkig voor Molly waren er vrienden waarvan ze niet wist dat ze zich met haar verenigden in een zoektocht naar aanwijzingen over wat er echt met meneer Black is gebeurd. Maar zullen ze de echte moordenaar kunnen vinden voordat het te laat is?
Het is een echte feelgood roman want Molly had het grootste deel van het boek het gevoel dat ze alleen was en geen familie had. En de mensen op wie ze dacht te kunnen rekenen om er voor haar te zijn, gebruikten haar voor hun eigen gewin. Maar tegen het einde van het boek had ze een groep vrienden ontdekt op wie ze kon vertrouwen en die ze als familie beschouwde. Dat is wat ik goed vond aan het boek.
Het crime laagje in het boek hield de spanning erin waar ik op gehoopt had. Ik heb niet geraden wie de moordenaar was. Eerlijk gezegd had ik geen idee wie het was. En de onthulling verraste me.

Meer recensies van ikkebenhet Diana