Intrigerend tot de laatste bladzijde

IlsBerk 05 januari 2022
Komt niks van terecht van Alice Bakker is het eerste deel uit de serie H4C. Het verhaal wordt verteld vanuit twee personages: Marijn, de ik-persoon van het verhaal kennen, en Yara een klasgenote en vriendin van Marijn.

Marijn en Yara worden verliefd op elkaar als ze in 4 havo zitten. Hun relatie gaat met de nodige ups en downs van start. Als Yara zwanger is, zetten ze samen hun schouders eronder terwijl ze ook beide zoeken naar hun plek voor zichzelf en hun samen zijn.

In het boek weet Alice Bakker hier heel goed woorden aan te geven. In het boek leren we de worsteling kennen waar zowel Marijn als Yara mee te maken krijgen. Beide komen langzaam tot het besef dat de geboorte van hun kind grote impact op hun leven heeft. Ook in de periode van de zwangerschap blijkt de situatie alleszins makkelijk te zijn.

Doordat het boek hoofdzakelijk geschreven is vanuit Marijn, lezen we het verhaal vanuit het perspectief van een tienervader. Dit maakt dat het verhaal uniek in zijn soort is. De afwisseling met het perspectief van Yara, maakt dat het boek intrigerend is.

Al vanaf de eerste pagina greep het boek me en mede door de vlotte schrijfstijl van Alice Bakker leest het boek heel vlot.

Komt niks van terecht is een boek dat een goed beeld geeft wat er kan spelen bij tienerzwangerschappen. Door de opzet en de schrijfstijl is het een boek dat interessant en intrigerend is om te lezen.

Meer recensies van IlsBerk