Wil ik meer van lezen

IlsBerk 07 juni 2021
Huid Tegen Huid is het tweede boek met Caro Westerhof in de hoofdrol. Het boek is opgebouwd uit drie delen.

In het eerste deel maken we kennis met Caro. Caro kan na het verlies van haar man Cas, nog steeds met hem praten. Rechercheur Frederic de Jong, die haar geholpen heeft na de ontvoering van haar dochter Loïs, weet hiervan af.
Tijdens een wandeling in het bos ziet ze twee schimmen, een vrouw en een kind. De vrouw zoekt contact met haar en moedigt Caro aan om haar te vinden. Ze vermoedt dat de vrouw de vermiste Caro is. Ze neemt contact op met Frederic, die belast is met het onderzoek. Hij kan haar niet helpen, maar vraagt haar wel om een paar posters via haar winkel te verspreiden. Als ze haar hand op de foto’s legt, dringen beelden zich aan haar op. Ze besluit zelf op onderzoek te gaan naar Romi.

Romi leren we, voorafgaand aan haar vermissing, kennen in het tweede deel van het boek. Romi is net in de omgeving, waarin haar moeder is opgegroeid, komen wonen. Ook de moeder van Romi, Milou, leren we kennen. Evenals de oude liefde van Milou.

Anja Feliers brengt in het derde deel van het boek de verhaallijnen samen en toont ons wat er met Romi is gebeurd.

Het boek leest heel makkelijk en heeft me geboeid vanaf de eerste bladzijde. Dit wordt mede veroorzaakt door de verhaallijnen die elkaar steeds afwisselen en de wisselende personages.
Anja Feliers weet op een prettige manier inzicht te geven in de personages en de ontwikkeling die ze doormaken tijdens het verhaal. Door haar woordkeuze wordt je het boek ingetrokken om het niet meer weg te leggen. Ik ben heel benieuwd naar het derde deel van de reeks rondom Caro Westerhof.

Meer recensies van IlsBerk