@ine_leest

Ine_leest 27 juli 2019
Charlie Calloway is de dochter van Alistair. Hij is dan weer de steenrijke zoon van de oprichter van het Calloway - imperium. Charlie zit in Knollwood Prep, een prestigieuze school in New England, en wil toegelaten worden tot het geheim genootschap van de A’s. Daarbij moet ze een aantal gevaarlijke opdrachten uitvoeren. Dit zijn geen doe-opdrachtjes zoals de jeugdbeweging; knip wat haar van een leiding, verzamel wat teennagels, verstop een ei op je lichaam... neen, integendeel! Ze moet onder andere de halsband van Nancy Reagan inleveren. Dit is de pitbull van Mr. Collins, de rector van de school. Hij behandelt Nancy als 1 van zijn kinderen.
De opdrachten van de A’s hebben verstrekkende gevolgen. Ook in het verleden bestond die genootschap al. Haar vader was een A, dat wist ze zeker. In die tijd heeft zelfs een jongen zelfmoord gepleegd, Jake. Door haar research voor de Knollwood Chronicle, waar ze artikelen en reportages publiceert, komt ze tot een aantal schokkende ontdekkingen. Jake en haar moeder waren vrienden. Had haar moeder iets met de zelfmoord van Jake te maken? Was haar moeder daarvoor gevlucht en zij en haar zus in de steek gelaten. Door dieper te graven in het verleden stoot ze op een gruwelijk geheim. In die zoektocht naar de waarheid zoekt ze ook om ‘haar’ waarheid. Wie wil ze zijn? Wie wil ze worden? Blijft ze meedoen met de risicovolle ondernemingen van de A’s of verzet ze haar en brengt zich dus in een zeer lastig parket?

Al die mooie vreemden had ik al gekozen bij mijn eerste aanblik van de cover. Hoe mooi is die! Voor de foto gebruikte ik geen filter. Enkel het lichtje zorgt voor een ‘zaligzomerszeemzoet’ gevoel. (welke stijlfiguur gebruik ik hier?) De korte inhoud op de achterflap kon me nog meer enthousiasmeren. Elizabeth is een jonge auteur en met haar debuut zal ze ‘hoge ogen vangen’. De macht en hiermee de onrechtvaardigheid van sommige personages grijpt je naar de keel. Ze schetst een waarheidsgetrouw en realistische protagonist neer. Ze maakt doorheen het verhaal een evolutie mee en is daarbij een vol karakter. ...

Meer recensies van Ine_leest