een ferme dosis women empowerment!

Ine_leest 23 juli 2021
Alexa Blondé is verloofd met advocaat Gabriel en werkt als journaliste bij het vrouwenblad Zij Mag. Ze schrijft vooral artikels voor de rubrieken rond make – up en huidverzorgingsproducten. Als collega en beste vriendin Hutta halsoverkop aan de deur wordt gezet, moet Alexa haar job overnemen; artikels schrijven over filmsterren, bekende koppen, de filmindustrie tout court. Een volledig andere inhoud of een ver – van – haar – bed – show! Alexa krijgt direct een eerste opdracht want ze moet het filmfestival in woord en beeld verslaan voor Zij Mag. Een ganse week ondergedompeld worden in glitter en glamour, in feestjes en alcohol, maar vooral in de vele interviews en fotoshoots. Als Alexa haar ex – lief Finneas Mallieu die nu acteur is tegen het lijf loopt, verliest ze alle grip op de werkelijkheid én op haar emoties.

"Met mijn pumps aan mijn hand wandelde ik door de branding en keek ik de hele tijd omhoog, naar de dijk, waar de ene filmpost na de andere me de weg wees van mijn armetierige ***-hotel naar het Palace. Een wandeling van drie sterren naar oneindig veel. En toen zag ik hem. Op een poster van een koppel acteurs die naakt naast elkaar in het gras lagen. De man leunde op zijn elleboog en boog over het lichaam van een donkerharige vrouw die ik herkende als Lucienne Louise, een Britse actrice. Hij legde bloemen van haar borsten tot haar schaamstreek. Zijn donkere haren vielen voor zijn gezicht, waardoor hij een mysterie bleef. Maar hij lag er wel, geil te kijken naar het lichaam van de vrouw. Ik herkende alles aan hem, zijn grote mond en dreigende ogen, ook al waren ze nauwelijks te zien."

Veel ademruimte krijgt ze niet wanneer Alexa geruchten opvangt over seksuele intimidatie van haar baas. Als haar job haar lief is kan ze maar beter horen, zien en zwijgen, nietwaar?

Huppa! Wat een scherpe tong, fijne pen en krachtig hoofdpersonage! Journaliste Sylvia Van Driessche schrijft met Een hele lieve fuck you een zeer eigentijds #meetoo-verhaal. Ze verwoordt het met blijk van kennis van zaken. Heeft de realiteit dit verhaal doorspekt? De antagonist is een narcist pur sang. Hij bespeelt, bewerkt, manipuleert, intimideert en chanteert zijn slachtoffers. Die kunnen niet anders dan het ondergaan. Sylvia weigert hiermee in te stemmen en verzet haar krachtig door Alexa Blondé het vuile werk te laten oplossen. Zij trekt aan de rem, ze roept om hulp! Op deze manier krijgt de narcistische klootzak wat hij verdient. Op die manier brengt Sylvia de zieke geest aan het daglicht. Laat hen niet winnen!! Go, Sylvia! Met dit boek krijg je een dosis women empowerment ingeprent en zal je vanaf nu elke flierefluiter lik op stuk geven.

Meer recensies van Ine_leest