@ine_leest

Ine_leest 17 oktober 2019
Rosie ligt te woelen in haar bed. Ze valt maar niet in slaap. Haar zus, Laura, is op date en grote zus Rosie heeft daar een heel slecht gevoel over. Wanneer Rosie 's ochtends vroeg ontdekt dat Laura werkelijk niet is teruggekeerd is ze in alle staten. Haar man Joe relativeert de situatie: ze heeft gewoon fun, ze is vast en zeker bij hem blijven slapen, ze had pech met de wagen ... Maar Rosie geeft niet op! Een date met een kerel die ze via findlove.com heeft leren kennen. Het is sowieso al een ongewone situatie dat je na een week mailtjes sturen elkaar al ontmoet. Wie is die man eigenlijk? Waar zijn ze naartoe gegaan? In het besef dat Rosie praktisch niks weet van Laura en nog veel minder weet van haar date bijt ze haar harder in de zaak vast. Ze moet Laura terugvinden. De tijd begint te dringen en zeker door wat er in het verleden al meermaals is gebeurd. Het kan niet waar zijn dat Laura dit nogmaals moet overkomen!

Na Niet alles is vergeten (2016) en Het Cassandra - effect (2017) komt Wendy Walker weer met een psychologische thriller af. De strakke cover en de aanmoedigende woorden van thrillerauteur B.A. Paris zorgen ervoor dat je het boek direct wil lezen. We volgen de twee zussen Rosie en Laura. Het verhaal van Rosie, de oudste en getrouwde zus, speelt zich af in het heden. Dit terwijl het verhaal van Laura zich in het nabije verleden ontvouwt.
Als lezer kreeg ik al snel een onbehaaglijk en nerveus gevoel. Je voelt dat er iets zo niet pluis is. Maar je kan de vinger nog niet op de wonde leggen omdat de wonde echt tot het laatste moment wordt toegediend. Rosie start haar onderzoek om haar zus terug te vinden dus er moet wel iets ergs hebben plaatsgevonden. Laura beleeft ondertussen haar date met Jonathan Fields. Door de sinistere toevoeging van fragmenten uit Laura's verleden wordt een ware knoop ontrafelt. Wanneer je vervolgens als lezer meer weet dan de personages zelf word je helemaal gek. Je wil Rosie verwittigen. Je wil Laura waarschuwen. Je kan niks doen, Wendy Walker houdt de touwtjes strak in handen en regisseert zonder geweten het verhaal verder. Als lezer sta je erbij en kijk je ernaar!

Dit boek is ideaal om in een opperste halloweenstemming te komen!

Meer recensies van Ine_leest