Spanning ontmoet mysterie

IngeSleegers 10 mei 2020 Auteur
'Niemand geloofde mij' is een bijzonder boek. Ik vind het moeilijk het in een genre te klasseren. Er zit aspecten in van een thriller, paranormale thema's, maar evengoed een tikkeltje feel good. Het is het tweede deel van een reeks. Ik las het eerste deel, 'Mijn naam was Sylvia' niet. Ik bekijk het verhaal dus vanuit Marsmanperspectief, wat maakt dat ik kan zeggen dat dit boek perfect als stand alone kan gelezen worden.

Het begint mysterieus: een man ontwaakt in het ziekenhuis. Hij krijgt te horen dat hij na een motorongeluk in coma heeft gelegen en herinnert zich niet wie hij is. Wat hij zich wel herinnert, is dat hij tijdens zijn coma diepgaande gesprekken heeft gehad met een overleden vrouw. Stukje bij beetje ontdekt hij meer over zichzelf en over haar.

In dit verhaal ontmoeten spanning en mysterie zich moeiteloos. Het aardse en het spirituele verweven zich naadloos met elkaar. Enerzijds kom je meer te weten over Ron's leven, wat niet zonder hindernissen verloopt. Anderzijds word je meegesleept in de verhaallijn van Sylvia, die meer weet dan ze loslaat. Dit was zeker een origineel en mooi verhaal. Een leuk boek voor de lezer die zoekt naar net iets anders.

Meer recensies van IngeSleegers