"Een gevecht met zichzelf heeft nog nooit iemand gewonnen"
Na de verwoestende orkaan Andrea in 2038 is er weinig meer over van het zuiden van Florida. De achttienjarige Ayla krijgt met vele anderen onderdak in Walt Disney World: the magic kingdom. Het lijkt een sprookje totdat er een tekort aan voedsel dreigt en door de machthebbers niet de waarheid wordt verteld. De schrijfstijl is beeldend. Je wordt aan de hand meegenomen door het attractiepark dat voor je ogen tot leven en komt ook op plekken waar je normaal als toerist niet komt. Als je even de weg kwijt bent dan kan je altijd teruggrijpen naar de kaart voorin het boekDe personages worden goed uitgediept waarbij "zwaardere" onderwerpen zoals rouw, autisme, angststoornissen en homoseksualiteit op een natuurlijke wijze in verwerkt wordt. Wat voor mij als Disnerd erg leuk is, zijn de easter eggs die in het boek verstopt zijn. Het enige nadeel aan het boek is dat het niet een afgerond verhaal is; het grote voordeel daarbij is dat ik me kan verheugen op nog twee boeken. Ik waardeer deze mustread, niet alleen voor de Disneyfan, met 4 sterren.

Reacties op: Dystopische young adult in The Magic Kingdom

Tussen twee vuren - Laura Diane