Prachtig geschreven

Ingrid Do 25 september 2020
Het verdriet van het verlies van zijn vrouw heeft Mohammed er toe aangezet om dit aan ons te vertellen. Het is een eerbetoon aan zijn vrouw. Maar daarnaast is het nog meer een oproep aan iedereen, ongeacht zijn geloof of overtuigingen, om lief voor elkaar te zijn en elkaar te accepteren en respecteren. Mohammed is geboren in Belgiƫ uit Marokkaanse ouders en is opgegroeid als moslim op een katholieke school. Maar boven alles is hij mens. Hij geeft in dit kleine boekje zijn zicht op de islam en andere overtuigingen, waarbij hij voornamelijk op de overeenkomsten wijst en alleen het goede uit de Koran aangeeft. Haat naar de dader of hetgeen dat hem is aangedaan laat hij niet toe "Onrecht beantwoord je niet met ander onrecht, dat slaat nergens op. Je kunt volledig verdwaald zijn, ten einde raad, maar dat kan haat of gruwelijkheden nooit rechtvaardigen." Ondanks al het verdriet blijft Mohammed naar de overeenkomsten tussen de mensen kijken en deze stimuleren. Of zoals hij het zelf zegt "Laat ons handelen van uit rede en ons hart!" Het boek staat vol met prachtige zinnen en is een aanrader.

Meer recensies van Ingrid Do