Welkom in het Rotshotel

Ingridje 05 juni 2021
Als het ware wordt je door de cover van Het hotel op de rots aangetrokken. Mooi lichtblauw met een hotel op een rots die in de lucht opstijgt terwijl vliegende wezens het omcirkelen. De quote Welkom in het magische en mysterieuze Rotshotel, waar een wens uitspreken gevaarlijk kan zijn belooft een spannend verhaal.

Drie gezinnen die op vakantie vertrekken en tijdens een onweer stranden bij een hotel is het uitgangspunt van dit jeugdboek. Ieder gezin heeft kinderen die hun ouders liever wegwensen en hun vakantie elders willen doorbrengen maar het is wat het is.
Hella en Serge, Andy en Maggy, en Willy zien hun ouders plots verdwijnen. Het hotel legt hen spelregels op om aan zichzelf te werken. Om hun ouders te vinden moeten ze hun eigen gebreken en angsten onder ogen zien. Als dit hun lukt krijgen ze een tip dat naar de redding van hun ouders leidt. Let the games begin…

Mel Hartman is geen onbekende naam in de fantasywereld maar aangezien ik geen fantasy lees was dit jeugdboek voor mij de eerste kennismaking met deze auteur. En ze heeft me totaal niet teleurgesteld.
Het hotel op de rots is een jeugdboek vol herkenningspunten als het op kinderen aankomt. Maar zoals Mel het aanbrengt geeft het als ouder een stralende glimlach. Als een jongere dit boek leest, gaat het zoveel herkennen maar ik denk ook dat ze zichzelf een keertje onder de loep gaan nemen hoe ze zich tegenover hun ouders gedragen.
Een vlot, leuk geschreven verhaal vol gevaren en vallen maar ook een verhaal over samenhorigheid en vriendschap maakt Het hotel op de rots een fantastisch debuut dat hoge toppen zal scoren.
Ik ben fan, en met mij zullen er nog velen volgen.

Meer recensies van Ingridje