Originele kennismaking voor kinderen met het Rijksmuseum

Irene 01 februari 2020
Een hele leuke manier voor jonge(re) kinderen om kennis te maken met het Rijksmuseum. Pim en Pom bekijken allerlei bekende schilderijen die in het museum hangen terwijl ze op zoek zijn naar de Gouden Leeuw. Ze benoemen wat ze zien en gaan in gesprek met de dieren op de schilderijen. Leuk dat de focus van de schilderwerken op andere punten wordt gelegd dan wat het grootst is afgebeeld op het schilderij. Favoriet blijft toch wel het poppenhuis van Petronella en Fiep zelf.
Daarnaast zijn bij alle schilderijen weetjes te lezen over het betreffende kunstwerk. Leuk verhaal, maar ook leuk informatief gemaakt voor kinderen. De extra informatie qua jaartallen en schilders achterin het boek maken het wat mij betreft compleet.

Meer recensies van Irene