Prachtig

Iselleleest 26 maart 2020
⭐⭐⭐⭐⭐
"Agneta's erfenis - Corina Bomann"

Ik merk dat ik het lastig vind. Lastig om een leeservaring op papier te zetten... Mijn hoofd is er niet bij en ik merk dat ik niet in een fijne schrijfflow kom. (Als dat al een woord is)
Wat ik trouwens wel echt zonde vind, want ik zou zo graag een mooie leeservaring op het virtuele papier zetten... Want dat is wel wat dit boek verdiend heeft.

Daarom ga ik toch maar een poging doen tot... Want hoe moeilijk kan het zijn om te vertellen wat je van een boek vond?

Corina Bomann is echt één van mijn favoriete auteurs. Nog geen enkel boek heeft mij teleurgesteld en om die reden heb ik enorm uitgekeken naar dit boek. Anders dan haar vorige boeken, volg je nu maar 1 verhaallijn. Dat van Agneta. In andere boeken heb je vaak te maken met 2 verhaallijnen die zich in verschillende tijden afspelen. Wat vaak voor veel mysterie zorgt. Én wat mij erg aanspreekt.

Dit boek heeft dat dus niet, maar toch verveelt het geen moment. Personages worden goed uitgewerkt en hebben echt diepgang. Je leert de personages goed kennen. Wat ik heel fijn vind. Het leuke vond ik ook dat ik soms echt even wat ergenis en frustratie voelde als personages niet zo lief waren voor Agneta. Want Agneta vind ik echt een topper. Écht een sterke vrouw. (Haha, het klinkt bijna alsof ik het over een bestaand persoon heb)

Dit boek heeft weer alles. Verdriet, vreugde, ongeloof, soms ietwat voorspelbaar, op andere momenten juist weer helemaal niet. Kortom een goed boek om even heerlijk mee te kunnen ontspannen. Geen overbodige luxe in deze huidige situatie. Ik kan niet wachten tot dit najaar.
Niet alleen vanwege het feit dat het coronavirus dan hopelijk getackeld is, maar ook omdat dan deel 2 van De vrouwen van de Leeuwenhof uit komt. Zin in!

Meer recensies van Iselleleest