Een herkenbare en hilarische feelgood

issie_books 09 april 2024
Geen gewoon avontuurtje zoals Cynthia Zwagemaker over Vivie schrijft. Vivian haar beste maatje meneer Snorhaar is overleden. Tot overmaat van ramp maakt haar vriend hier domme opmerkingen over en toen was het bye bye zwaai zwaai vriendje. Haar drie vriendinnen willen vooral 30 Seconds of Ligretto spelen. Vivian wil vooral getroost worden en dat haar vriendinnen zich inleven. Dan besluit ze iets te doen wat helemaal buiten haar comfort zone ligt, ze zegt haar baan op en 'zonder om te kijken loopt zij weg, bij de vrouwen die Vivian geen vriendinnen meer kan noemen.'

Het verhaal is zo komisch en herkenbaar geschreven. Het is gewoon puur genieten. Het verhaal zou heel zwaar kunnen zijn maar is zo luchtig als zo’n Amerikaans motel ontbijt. Vooral bij lezers die ook deze reis van San Francisco naar Los Angels hebben gereden, zorgt Cynthia Zwagemaker dat naast haar verhaal ook hun eigen herinneringen naar boven komen. Een lekker koud zwembad van het motel.

Een heerlijke herkenbare feelgood, met een verrassend einde. Een echte aanrader wat meer is dan een romantisch verhaal. Cynthia wat heb je mij aan het lachen gemaakt en wat een heerlijke schrijfstijl heb je! Ik heb onwijs genoten van dit heerlijke komische tussendoortje en kan gewoon niks anders dan 5 sterren geven.

Meer recensies van issie_books