Een hartveroverend boek

Confettiregen is een aandoenlijk, hartveroverend en uitermate toegankelijk comming out verhaal. Over Wobie, die worstelt met wie hij is. Over wie hij eigenlijk niet wil zijn. Bang om teleur te stellen, zijn naasten, zichzelf. Wobie, mooie Wobie sluit je vanaf de eerste bladzijden in je hart.

Ongeschreven wetten en hardnekkige gewoonten bepalen bij de geboorte al, dat blauw bij jongetjes hoort en roze bij meisjes. Terwijl Wobie voelt en ondervindt, naarmate hij opgroeit, dat roze en glitters in alles, hem vele malen meer aanspreekt en blij maakt dan blauw. Bovendien ontdekt hij dat wie hij is, wat hij voelt, wat hij wilt, eigenlijk niet de bedoeling blijkt te zijn en dat levert hem een moeilijke worsteling op. Een lastige zoektocht naar zijn ware schitterende, glinsterende ik.

Het "íets" van dit boek, de boodschap:
Ook al is je nestje waarin je opgroeit warm, hecht en veilig dan is er uiteindelijk toch nog de kneiterharde maatschappij met zijn ongeschreven wetten en gewoonten. Kinderen/ jongeren zullen er erg mee geholpen zijn wanneer hen jong, in de opvoeding al, op speelse ongedwongen wijze wordt verteld hoe de grote "boze" wereld kan reageren op anders zijn. Van belang is hen te wapenen en toe te rusten met een gezonde dosis maarschappelijk onderricht voor inzicht en bewustwording om met veerkracht de wereld met opgeheven hoofd en een mooi zelfbeeld te betreden.

Meer recensies van Iti boekjuweeltjes