Mooi!♡

"...'ᴶᵃ, ʲᵃʷᵉˡ, ᶻᵉ ʰⁱᵉˡᵈ ᵛᵃⁿ ʰᵉᵐ.' ᴺᵃ ᵃᶠˡᵒᵒᵖ ˢᵗᵒⁿᵈᵉⁿ ᶻᵉ ᵛᵒᵒʳ ᵈᵉ ᵗᵒᵒⁿᵇᵃⁿᵏ ⁿᵃᵃʳ ᵈᵉ ᶠᵒᵗᵒ ᵗᵉ ᵏⁱʲᵏᵉⁿ. ᶜˡᵉᵒ'ˢ ᵃᵘʳᵃ ʷᵃˢ ᵖᵃᵃʳˢ ᵐᵉᵗ ᵍᵉᵉˡ ᵉⁿ ᵈᵃᵗ ᵛᵃⁿ ᶠʳᵃⁿᵏ ʳᵒᵒᵈ ᵐᵉᵗ ᵍʳᵒᵉⁿ. 'ᴮᵉᵗᵉᵏᵉⁿᵈ ᵈᵃᵗ ᵈᵃᵗ ʷᵉ ᵇⁱʲ ᵉˡᵏᵃᵃʳ ᵖᵃˢˢᵉⁿ?' ᵛʳᵒᵉᵍ ᶜˡᵉᵒ ᵍᵉˢᵖᵃⁿⁿᵉⁿ. 'ᴴᵒᵉˡᵃⁿᵍ ᶻⁱʲⁿ ʲᵘˡˡⁱᵉ ᵃˡ ˢᵃᵐᵉⁿ?' ᵛʳᵒᵉᵍ ᵈᵉ ᵛʳᵒᵘʷ. 'ᴱᵉⁿ ʰᵃˡᶠ ʲᵃᵃʳ' ᶻᵉⁱ ᶠʳᵃⁿᵏ. ᴰᵉ ᵛʳᵒᵘʷ ᵏⁿⁱᵏᵗᵉ. 'ᵀᵃᶜʰᵗⁱᵍ ᵖʳᵒᶜᵉⁿᵗ ᵛᵃⁿ ʳᵉˡᵃᵗⁱᵉ ⁱˢ ᵗᵒˡᵉʳᵃⁿᵗⁱᵉ ᵛᵒᵒʳ ᵛᵉʳˢᶜʰⁱˡˡᵉⁿ', ᶻᵉⁱ ᶻᵉ. 'ᴱⁿ ᵈᵉ ᵃⁿᵈᵉʳᵉ ᵗʷⁱⁿᵗⁱᵍ ᵖʳᵒᶜᵉⁿᵗ?' ᵛʳᵒᵉᵍ ᶠʳᵃⁿᵏ. ᴰᵉ ᵛʳᵒᵘʷ ʰᵃᵃˡᵈᵉ ʰᵃᵃʳ ˢᶜʰᵒᵘᵈᵉʳˢ ᵒᵖ, 'ˢᵉᵏˢ?'"

Achterflap: New York blijkt moeilijk te veroveren voor de vierentwintigjarige kunstschilder Cleo. Ze is weliswaar op bijna ieder feestje te vinden, maar eigenlijk kent ze nauwelijks iemand. Haar visum verloopt bijna en ze heeft geen geld voor sigaretten. Maar dan ontmoet ze Frank. Hij is een twintig jaar oudere selfmade man en ze worden verliefd. Door met Frank te trouwen krijgt Cleo de vrijheid om te schilderen en in Amerika te blijven. Hij krijgt er schoonheid en kunst voor terug, en hopelijk een reden om te minderen met drinken. Hun toevallige ontmoeting en hun impulsieve huwelijk blijken onvoorziene gevolgen te hebben voor henzelf en voor de mensen om hen heen.

Hoe overleef ik New York, gevat in een mooie roman met mooie karakters. Gevoelig met elk hun eigen, emotineel gevulde rugzak, opzoek naar zichzelf. We lezen over hoe een spontane toevallige romantische liefde zijn ups en downs doorleeft. Verschillende thema's zijn erin verwekt waardoor de karakters echt aan doen. Over afkomst, vriendschap, verslaving en verlangen. Over drugsgebruik, geweld en eetstoornissen. Over de wens niet meer te willen leven. Veel en heftig, hartverscheurend maar toch licht en met humor. Mooi ♡

Meer recensies van Iti boekjuweeltjes