Over liefde en hoop

'Flessenpost' Chantal Claassen

"Achter dat grappige, stoere maskertje zag ik een kwetsbare vrouw die net als ieder ander zoekt naar een beetje geluk en liefde."

Chloë besluit haar relatie te beëindigen. Een relatie die vooral draaide om uiterlijke schijn. Tijdelijk trekt ze in bij haar beste vriendin Babs. Hoewel het als een bevrijding voelt wordt ze meer dan ooit geconfronteerd met haar intens verdrietige jeugd waarin ze haar vader, moeder en broertje verliest. Ze groeide op bij haar oma. Maar oma gaat hard, heel hard achteruit.

In een radeloos moment van eenzaamheid, pijn en verdriet rijd Chloë op een avond naar het strand van Hoek van Holland. In het zand aan de zee laat ze zich volledig gaan met een fles wijn. Die ze vervolgens met een wens voor haar oma op een briefje de zee in gooit.

De volgende morgen wordt ze wakker op het strand. Even verderop staat de hippe strandtent 'Esperanza'. De sfeer is er heerlijk! Spaanse muziek, mooie mensen, jonge gezinnen. Lekkere loungeplekken, fijne cocktails. Je waant je op vakantie. De uitbaters ervan zijn dringend opzoek naar personeel. Chloë besluit spontaan te solliciteren. Gaat het universum voor haar aan het werk?

Een heerlijk geschreven debuut en het eerste uit een serie. Het voerde me terug naar eigen vervlogen tijden, naar feestjes op het strand. Een perfect zomerboek. Een dikke aanrader als je van romantische feelgoods houdt. Of net als ik eens een uitstapje wilt maken naar wat luchtigers.

♡ Claasen liet zich inspireren door positieve personen. Mensen om haar heen bij wie, ondanks dat hun leven zwaar is of is geweest het glas toch halfvol is. Het betreft een 100% fictieverhaal, maar bevat een levensechte boodschap. Hoop zit in jezelf. Maak dat jouw glas halfvol is. En het leven kan mooi zijn.

Ik kijk uit naar het volgende deel.

Meer recensies van Iti boekjuweeltjes