Zeer onder de indruk van dit filmische boek.

"'Opeens begon ik te huilen en ik kon niet meer ophouden'... 'Ik huilde aan één stuk door, ik kon mijn tranen niet bedwingen. Tranen van verdriet, van woede, van onmacht, van verlangen naar wraak'. Wraak."

Juan Guillermo huilt nooit. Maar op dit moment is hij niet te stoppen. Hij rouwt. Om zijn vroeg verloren tweelingbroer. Jaren later om zijn grote broer, zijn ouders en zijn oma. De laatsten hebben in korte tijd na elkaar, allemaal het leven gelaten. Guillermo heeft, zo jong als hij is, met veel dood te dealen. Oneerlijke dood. En het verlangen naar wraak groeit met dit grote intense verdriet.

Hij wil wraak voor de moord op zijn familie, gepleegd door een club fanatiek religieuze jongens uit zijn wijk. We lezen over het leven van Guillermo in Mexico stad in de jaren zestig/ zeventig. Geweld voert er de boventoon door rivaliserende bendes, drugs, corruptie en dood. Parallel aan het verhaal van Guillermo lezen we over Amaruq, een inuït. Woonachtig in het hoge noorden in de sneewvlaktes van het hooggebergte in Canada. Amaruq maakt jacht op de grijze wolf Nujuaqtutuq. Hij is geobsedeerd door deze beruchte wolf. Gaandeweg vloeien beide verhalen samen en ontvouwt zich de verbondenheid in beide levens.

Ik was zeer onder de indruk van dit filmische boek. Intigerend, mooi, en indrukwekkend. Aangrijpend en rauw. Ik luisterde het aan een stuk door. Het is een dik boek, wat ruim achthonderd pagina's telt en het luisterboek beslaat ruim vierentwintig uur. Maar, het heeft me geboeit van begin tot einde. Een juweeltje!!!

Meer recensies van Iti boekjuweeltjes