Een verhaal waar je doorheen vliegt, vlot leest en aangrijpt.

"'Je kunt tijdens elke situatie als deelnemer in het leven altijd je grens aangeven en stoppen waar nodig.'"

Een hele belangrijke zin. Een zin die iedereen al vroeg in het leven mee zou moeten krijgen. Ik had het mee willen krijgen. En zeker, geef ik het mee aan mijn kinderen.

Ik werd benaderd door Sam van den Haak, of ik haar boek wilde lezen. Ja! Was mijn antwoord. Nog voor dat ik starte heb ik wat tranen gelaten. Voor Sam, voor mezelf en voor al die anderen die niet jarig zijn op hun geboortedag. Ik las een boek met thema's die raken aan mijn eigen leven. Het verhaal is niet vrolijk, maar zeker wel krachtig en positief. Sam van den Haak is slachtoffer van adoptiefraude, slachtoffer van misbruik en vecht voor haar identiteit.

Een verhaal waar je doorheen vliegt, vlot leest en aangrijpt. Een autobiografie die tegelijk ook maatschappelijk informatief is. Een belangrijk verhaal. Een verhaal heel open, persoonlijk, invoelbaar en herkenbaar... Maar zeer zeker ook positief en krachtig! Een boek om te hebben liggen in bijvoorbeeld de zorg en op school.

Meer recensies van Iti boekjuweeltjes