"Hij hield haar in de gaten, al de hele avond. Ze had zich steeds dichter tegen de muur aangedrukt en leek zo te willen verdwijnen. Weg van de druk dansende menigte. Haar ogen schoten heen en weer, ze observeerde de ruimte en keek om zich heen. Zou ze hem zoeken?"

In de eerste zinnen van het boek, de proloog, bouwt zich al, op subtiele wijze wat spanning op. Precies genoeg om meer te willen. Ze weet het, ze voelt het, maar ze weet het niet zeker. Is het echt? zonder dat ze hem ziet, zorgvuldig verscholen. Maar is het echt, of is het de angst om in de gaten gehouden te worden?

Achterflap: Cleo runt als kunstzinnig therapeut haar eigen praktijk genaamd Monsters onder mijn bed. Ze helpt cliënten van angsten af. Als de jonge studente Julia in een sessie laat doorschemeren dat ze in de gaten gehouden wordt, vraagt Cleo zich af of alle angsten van het meisje wel ingebeeld zijn. Het ontmaskeren van Julia's stalker wordt steeds meer een obsessie voor Cleo. Hoe ver mag je als therapeut gaan om te helpen?

Wanneer iets een obsessie wordt moet je je natuurlijk afvragen, en eigenlijk goed weten, wanneer je jezelf een halt toe moet roepen. Maar hoe doe je dat wanneer je client verwarrende gevoelens bij je oproept, je begaan bent met haar.

Geen bloedstollend, op het puntje van je stoel spannend verhaal, wel psychologisch goed opgebouwd. Een verhaal met verassende wendingen, waardoor je het beslist uit wilt lezen. @decrimecompagnie dankjewel dat ik dit boek mocht ontvangen en reviewen!♡

Meer recensies van Iti boekjuweeltjes