Klein verhaal groot mensgevoel

"'Ja?' zei de stem die opnam. ' Sie sprechen mit Jaap Robben.' Het bleef stil. Ik vertelde over onze oude kersenbomen die gesnoeid moesten worden. 'Gut', bromde de stem. 'Samstag. Vier Uhr.' Ik moest ons adres whatsappen. 'Bis Samstag,' zei ik nog, maar er was al opgehangen. Het werd zaterdag, onze bel ging om exact vier uur."

Over de hardwerkende Poolse man die menig klus klaart. Een inkijkje in het leven van de arbeidsmigrant. Over hard werkende mannen die werken voor thuis. Mannen van weinig woorden maar met een groot hart. Mooi en invoelend geschreven. Voorgelezen met de fijne stem van Lykele Muus.

Robben vertelde over het boek met zoveel warmte en respect dat ik het direct lezen wilde. Een dun boek met een klein verhaal. Het was dan ook veel te snel uit.

Meer recensies van Iti boekjuweeltjes