Genoten van dit bijzondere boek!

Genoten van dit boek. De cover, in eerste instantie, de titel en de tekst op de achterflap. Het sprak me allemaal direct aan. Met 'Korniev' heb je een bijzonder boek in handen.

Vele vragen kwamen bij me op bij het zien van de cover. Antwoorden krijg je door dit boek te lezen. Het neemt je mee huiskamers in. Het laat je de mensen achter de voordeur zien, de verhoudingen, de onderlinge relaties, hun leven. Op zichzelf of juist samen. Je leest over vriendschap, teleurstelling, liefde en trouw. Over gevoelens, emoties, leven en overleven.

'Korniev' staat vol met Filosofisch uiteen gezette gedachten. Een vlieg met een naam, een roodwangbromvlieg (ja echt) geeft je zijn observaties, inzichten en levenswijsheden in de verhalen mee. Allen om even bij stil te staan en ter harte te nemen. Eigenlijk ken je ze wel maar als het je door een vlieg wordt aangegeven, zet het je extra te denken ;) Er zijn op zichzelf staande hoofdstukken/ verhalen en verhalen die een rode draad vormen binnen een relatie. Niet alles sprak me even zeer aan omdat ik het soms niet goed kon plaatsen en dat betreft dan vooral de verhalen waar fantasie de overhand heeft. Tot slot merkte ik tijdens het lezen van het hoofdstuk: Professor Pertus, dat ik me niet aan het idee kon onttrekken, hier direct te lezen over de auteur zelf. Of het zo is, weet ik natuurlijk niet ;)

De boodschap die ik steeds door de vele verhalen in 'Korniev' lees, komt neer op: Laat de ander zijn wie die is. Kijk en luister naar elkaar. En meer nog, heb aandacht voor jezelf! Want wie voor zichzelf zorgt, naar zichzelf kan luisteren, kan dan pas voor een ander zorgen.

Meer recensies van Iti boekjuweeltjes