Fantasy

Jacqueline59 30 mei 2020
De ijzige verloofde is het eerste deel van vier van de Spiegelpassante serie, geschreven door Christelle Dabos. Het boek gaat over Ophelia die door spiegels kan reizen en met haar handen de geschiedenis van voorwerpen kan lezen. Ze woont met haar familie op de ark Anima totdat ze uitgehuwelijkt wordt aan Thorn, lid van de Drakenclan. Ze wordt hierdoor gedwongen op de Hemelburcht op de ark Pool te gaan wonen.

De ijzige verloofde is een young adult boek wat ik al snel over zou slaan. Toch wou ik eens wat anders lezen en om eerlijk te zijn leest het wel gemakkelijk weg.Helaas vond ik het verhaal niet echt op gang komen en met de personages kreeg ik niet echt een band. De magie in het boek vond ik wel interessant maar kwam te weinig aan bod. Om de onhandigheid van Ophelia heb ik wel een paar keer moeten gniffelen, wat meer humor in het verhaal mis ik wel. Als je van fantasyboeken houdt is dit zeker wel een aanrader, zelf heb ik niet het gevoel dat ik de andere delen snel zal lezen.

Meer recensies van Jacqueline59