Fijne thriller

Jacqueline59 10 maart 2023

De Ripper Connectie is het 3de deel over Inspecteur Julius Katz en Journalist Ida de Morsain en speelt af in Amsterdam in de 19de eeuw.
In December 1889 wordt een prostituée gevonden die zo toegetakeld is dat het alleen het werk kan zijn van Jack de Ripper. Er volgen nog 3 gelijknamige moorden voor Ida en Julius doorkrijgen dat Ida gevaar loopt. Voor Julius de opdracht om zo snel mogelijk de moordenaar op te pakken.

Het verhaal waar Gerrit Barendrecht je in meeneemt is mooi omschreven, de hoofdpersonen komen tot leven en worden zo levensecht. Je zit gelijk vanaf het begin in het verhaal, de spanning wordt goed opgebouwd naar het einde toe.
Dit was mijn eerste kennismaking met Julius en Ida en dus ook met Gerrit Barendrecht.
De eerste twee delen heb ik (nog) niet gelezen maar dit derde deel is zeker heel goed los te lezen.

Meer recensies van Jacqueline59