Project Hail Mary

Jacqueline59 05 juni 2021

Ryland Grace ontwaakt uit een coma en komt er achter dat hij de enige overlevende is van een ruimteschip. Na een tijdje komen zijn herinneringen weer terug en weet dan dat het de bedoeling is om de mensheid te redden.

Het verhaal bestaat eigenlijk uit 2 delen, zijn leven in een ruimteschip en zijn leven op aarde als leraar en hoe hij uiteindelijk terecht kwam in het Project Hail Mary. Soms was er wel wat verwarring bij het omschakelen van het ene deel naar het andere. Sciencefiction is een genre wat ik niet snel zal lezen maar dit boek heeft me blij verrast. Ook al heb je weinig kennis van natuurkunde toch is het verhaal zeker goed te volgen, het is een verhaal wat alles heeft, verwondering en humor, en het is op zekere momenten ook ontroerend en spannend. Eenmaal begonnen leest het als een trein en wil je graag naar het einde toe lezen. Ook de avonturen samen met een buitenaards wezen vond ik mooi beschreven en ontroerend.
Had nog niet eerder iets van Andy Weir gelezen en met dit boek voel je de passie voor wetenschap. Aanrader!

Meer recensies van Jacqueline59