De Paarse Engel

Jacqueline59 30 mei 2022
De Paarse Engel van Era Richmen (Eric Bakker) vertelt het verhaal over geheim agent Jim Matteos. Als Jim een aantal maanden met verlof is wordt hij ingezet om de beruchte drugscrimineel Jorge Herreira op te sporen die op spectaculaire wijze is ontsnapt uit de zwaarbewaakte SAN Quentin gevangenis. Via zijn vrouwelijke rechterhand van deze drugscrimineel probeert hij er achter te komen wat de plannen zijn van Jorge Herreira.

Via de Paarse Engel mocht ik kennismaken met voor mij deze onbekende schrijver, en kwam ik er achter dat dit zijn 4de thriller is, en met Jim Matteos zijn 2de boek. Het eerste deel is De Sacraceense Samenzwering maar de Paarse Engel is zeer goed als stand-alone te lezen.
Het verhaal is vlot geschreven, de hoofdpersonages zijn goed uitgediept en spanning en actie is er volop. Een boek om moeilijk weg te leggen. Ik hoop dat er nog een vervolg gaat komen, die ga ik dan zeker lezen. Een aanrader voor wie van spanning en actie houdt.

Meer recensies van Jacqueline59