Anneloes had het goed voor elkaar.
Een goede relatie, een fijn huis en een goede baan waardoor ze zowel kon leven en sparen.
Totdat Emiel met een zucht aan haar kenbaar maakt een ander te hebben.
Uit elkaar gaan is nog nooit zo vervelend geweest als in een intelligente lockdown tijdens Corona.

Als Corona zijn uittrede gedaan heeft is het volgens Anneloes’ vriendinnen dan ook hoog tijd dat ze weer gaat leven.
Lekker erop uit en, nog belangrijker, daten!
Anneloes ziet het totaal niet zitten maar laat zich overhalen door de Spice Girls, zoals hun vriendinnengroepje zich noemt, als ze bekennen een Tinder-profiel voor haar te hebben aangemaakt én een date te hebben geregeld.
Alles is al geregeld, zelfs de kapper, de jurk en de schoenen en Anneloes vertrekt met frisse tegenzin naar haar date, zonder verwachtingen.

Toeval bestaat niet is een zeer actueel boek dat zich afspeelt na de Corona “lockdown”.
Hoewel men snakt naar menselijk contact is het ook moeilijk om uit de bubbel te komen, waar Netflix en snacks de overhand hebben gehad.
Zeker met de nieuwe golf die op het moment oplaait is het weer even fijn om te weten dat dit alles ook weer zal overwaaien, ook al is het natuurlijk een fictief boek.
Het geeft niet alleen positiviteit maar is ook een leuk verhaal, met een herkenbare hoofdpersoon, dat je lekker even meeneemt op een klein avontuur.
Een boek dat je gegarandeerd een aantal uurtjes leesplezier geeft.

Reacties op: top novelle

Toeval bestaat niet - Saskia M.N. Oudshoorn