Geweldig origineel boek

Jan Nagels 03 november 2020
Dankzij de facebook groep Thrillers & more en uitgeverij Hamleybooks mocht ik het boek "Mijn waarheid" geschreven door Sandra J. Paul lezen voor de leesclub.
Ik kende deze schrijfster niet. Het was dan ook het eerste boek van haar dat ik las.

Sandra J. Paul is een veelzijdig genre overschrijdend schrijfster die vooral bekend staat om haar spannende jeugdboeken, paranormale Young Adult en psychologische thrillers. Zij debuteerde in 2015 met de paranormale Young Adultreeks " Het Eiland".
Zij schreef de thrillers Azerty, Moordspel en Kwijt.
Haar vierde thriller Mijn Waarheid verscheen in het najaar van 2020.

Twee vrienden, Nathan en Elias, een bruid, Nathalie, die sterft. Twee versies. Een onbetrouwbare verteller. Wie geloof jij?

Sandra J.Paul laat je zelf kiezen welke versie je het eerst leest. Geloof je Nathan, die beweert dat zijn beste vriend een moord heeft gepleegd? Of ga je voor Elias, die zweert, dat zijn bruid gevallen is? De echte waarheid zit verborgen in het midden. De ontknoping. Het brengt alles bij elkaar, waarbij geen enkele twijfel overblijft over wat er zich afspeelde op de Blue Mountain.

Het boek bevat eigenlijk hierdoor twee boeken. Het is dan ook met recht een omkeerboek. Je kan beginnen met Nathan of met Elias. Allebei vertellen ze hun waarheid.
In deze tijd van nepnieuws en halve waarheden is dit een geweldig boek. Het boek ziet er heel mooi verzorgd uit. Er is heel veel aandacht aan besteed. Vooral ook omdat je het boek van twee kanten kan lezen, met de waarheid er tussen in.

Als je in het boek begint, dan wil je ook echt doorlezen. De schrijfstijl is dermate goed, dat je er helemaal in het boek zit en door wil blijven lezen. De omgeving wordt dermate goed beschreven dat je alles voor je ziet, zonder dat het enig moment saai wordt.
De persoonlijkheden Nathan en Elias, zijn dermate verschillend dat zowel de versie van Elias als die van Nathan boeiend zijn en niet in herhaling vervallen. Het boek is in de "ik stijl" geschreven. Het boek is wel meer een psychologisch verhaal dan een psychologische thriller.

Mijn Waarheid is een bijzonder origineel boek. Ik geef het dan ook de hoogste score van 5 sterren.

Meer recensies van Jan Nagels