Niet wat ik gewend ben van James Patterson

Janneke Bouwman 25 november 2019
Over dit boek kan ik behoorlijk kort zijn: een behoorlijke afknapper, om heel eerlijk te zijn. De boeken van Patterson zijn over het algemeen redelijk tot goed, met enkele uitschieters naar boven. Het zijn vlot leesbare boeken, niet al te inhoudelijk, maar meestal wel goed voor een paar gezellige, ontspannen leesuurtjes.
Met 'Doelwit Alex Cross' heeft hij de plank behoorlijk misgeslagen. De titel slaat niet op het verhaal, behalve dat Cross er een rol in vervult. Verder is het boek saai, niet goed uitgewerkt, totaal niet spannend en ongeloofwaardig.Waar de auteur spanning in had kunnen brengen of personen goed had kunnen neerzetten, heeft hij volstaan met de lezer plichtmatig een paar moorden voorschotelen zonder dat er enige emotie bij te pas komt. Je leest het boek, maar de ene pagina na de andere verglijdt zonder indruk achter te laten.
Jammer, gemiste kans om een spannende thriller in de trant van bijvoorbeeld Tom Clancy neer te zetten.
Gauw vergeten en op naar het volgende boek.

Meer recensies van Janneke Bouwman