Weer een mooi verhaal!

Janneke Bouwman 20 februari 2024
Tess Gerritsen weet iedere keer weer een mooie insteek te verzinnen voor haar thrillers. Dat maakt het interessant en leuk om de serie te blijven lezen, of zoals in mijn geval: te blijven luisteren.
Hoewel er niet echt een verdieping is in de karakters van de hoofdpersonen Maura Isles en Jane Rizzoli, is ook 'Sterf twee keer' een pakkende thriller met goede perspectiefwisselingen. Ook de delen die in Botswana spelen met Millie in de hoofdrol zijn goed beschreven en nemen je mee op safari. Wanneer de twee delen (de moorden in Boston die Rizzoli en Isles onderzoeken) en de gebeurtenissen in Botswana van een aantal jaren eerder elkaar raken, komt er steeds meer vaart in het verhaal. Het einde is in zoverre verrassend dat - hoewel ik al dacht dat de beoogde moordenaar het niet was - de uiteindelijke dader door mij niet bedacht was.

Meer recensies van Janneke Bouwman