Prachtig boek

Jeanine Feunekes 08 oktober 2020
Wat een heerlijk jeugdboek heeft Lara Reims geschreven met Levy en het witte wonderdoosje. Ik merkte dat ik als volwassene ook helemaal in de wereld van Levy verdween tijdens het lezen. De auteur heeft een aangename schrijfstijl en hierdoor leest het boek heerlijk weg. Er waren zowel spannende als mysterieuze momenten. Ook bevatte het verhaal een aantal onverwachte plotwendingen waardoor ik geboeid verder las. Lara Reims behandelt in het verhaal thema’s zoals pesten en scheiden, maar op een manier dat het niet te zwaar wordt voor kinderen om over te lezen. Ik denk dat kinderen die dit mee maken zich zeker in Levy zullen herkennen. Een aantal zaken in dit boek deden mij denken aan trilogie Rémi van dezelfde schrijfster, er zijn een paar leuke verwijzingen naar die serie. Mijn zoon Jorian, die elf jaar is en een groot fan van Lara Reims nadat hij de trilogie Rémi heeft gelezen, zag dit recensieboek in de kast staan en voordat ik het doorhad was hij het al aan het lezen. Ook hij is erg enthousiast over het boek en nadat ik het zelf had gelezen snapte ik waarom. Enkele thema’s zijn heel herkenbaar voor Jorian. Vooral het deel over herrie in je hoofd hebben en snel afgeleid zijn was heel herkenbaar voor hem. Jorian vond het fijn om hierover een boek te lezen “ondanks dat de hoofdpersoon een meisje was”. Wat leuk is als je samen met je kind een boek leest, is dat er bepaalde woorden in voor kunnen komen die voor ons volwassenen heel gewoon zijn, maar voor een kind van elf (die van mij dan) onbekend zijn. Zo vroeg mijn zoon ineens wat een condoom is. Tja… toen toch maar de kans gepakt voor “het gesprek”. Bedankt hiervoor Lara hahaha ;-).

Meer recensies van Jeanine Feunekes