Heerlijk verhaal vol magie

Jeanine Feunekes 29 december 2023
'Het magische pad' - Mel Hartman

De twaalfjarige Abigail woont samen met haar hond Guapa in een magisch huis dat een bijzonder eigen karakter heeft. Het huis kan zich op magische wijze verplaatsen en samen reizen zij al jarenlang over de hele wereld om kinderen te helpen die hulp nodig hebben bij problemen. Abigail heeft het huis dermate goed leren kennen dat ze vrienden zijn geworden. Het magische huis, door Abigail ook wel Huis genoemd, kan niet praten, maar het kan zich wel dermate duidelijk maken dat Abigail alles begrijpt wat Huis bedoelt. Op een dag reageert het magische huis vreemd, het is niet zichzelf. Abigail weet niet wat er mis is en hoe zij het huis kan helpen, het lijkt wel van slag. Dan ziet zij op een mysterieuze, volwassen man, die er angstaanjagend uitziet. Wie is hij en wat wil hij van haar? Abigail heeft het gevoel dat zijn komst niets goeds voorspeld.

Wat is "Het magische pad" van Mel Hartman een ontzettend leuk en origineel verhaal, ik heb er als volwassene ook enorm van genoten. Ik werd direct vanaf het begin in het verhaal getrokken en heb het in één ruk uitgelezen. Het verhaal bevat goed uitgewerkte personages, die samen spannende avonturen beleven. Er vinden een aantal zeer bijzondere en vreemde gebeurtenissen plaats. Naast spanning is er in het verhaal ook ruimte voor vrolijke scènes die humoristisch zijn geschreven. Het einde is onverwacht, maar erg mooi en passend bij het verhaal.

Ik heb erg genoten van "Het magische pad" van Mel Hartman en het verhaal met een glimlach gelezen. Ik geef het graag 4 sterren.

Genre: jeugd (10+)
Uitgeverij: Hamley Books
ISBN: 9779464661828
Uitvoering: e-book
Pagina’s: 88
Verschijningsdatum: 28 september

Met dank aan Uitgeverij Hamley Books voor het recensie-exemplaar.

Meer recensies van Jeanine Feunekes