Indrukwekkend

Jeanine Feunekes 26 januari 2024
'Meisje. Vermist. Gevonden.' - Stefanie Sybens

Sienna en Annie zijn al jarenlang beste vriendinnen, ze delen lief en leed met elkaar totdat het noodlot toeslaat. Annie is na een feest niet thuisgekomen en wordt vermist. Ze lijkt van de aardbodem te zijn verdwenen en de politie wordt ingeschakeld. Na enkele dagen wordt haar levenloze lichaam gevonden. Sienna is er kapot van.

"Meisje.Vermist.Gevonden." is een intens, emotioneel en indrukwekkend verhaal. Het gaat over de ervaringen van schrijfster zelf, hierdoor kwam het extra hard binnen. Stefanie Sybens wil met dit boek de nagedachtenis aan haar vriendin Annick in leven houden. Het verhaal is geschreven in de ik-vorm, waardoor je nog meer betrokken raakt bij de gebeurtenissen.

Je leest over de mooie vriendschap tussen de twee vriendinnen, die als tieners tegen zaken aanlopen zoals verliefd worden en nadenken over een toekomst als ze met school klaar zijn, je leert beide personages goed kennen.

De schrijfster heeft de pijn en de onmacht die zij voelt na de vermissing zeer goed beschreven. Ik leefde zo met Sienna mee. Als dan ook nog eens blijkt dat Annie niet meer leeft, stort Sienna's leven in. De schrijfster weet goed over te brengen hoe zij omgaat met dit enorme verdriet. Het is een emotioneel verhaal, maar het heeft ook mooie momenten, zoals de nieuwe vriendschappen die Sienna weet op te bouwen en de uitdagingen die ze aan durft te gaan tijdens haar verwerkingsproces.

"Meisje.Vermist.Gevonden." van Stefanie Sybens is een indrukwekkend verhaal over vriendschap en verlies en hoe je met dit verlies omgaat. Het verhaal is een prachtig eerbetoon aan Annick. Ik geef het graag 4 sterren.

Genre: young adult (15+)
Uitgeverij: Hamley Books
ISBN: 9789464661774
Uitvoering: ebook
Pagina’s: 151
Verschijningsdatum: oktober 2023

Met dank aan uitgeverij Uitgeverij Hamley Books voor het recensie-exemplaar.

Meer recensies van Jeanine Feunekes