Intrigerend

Jeanine Feunekes 16 februari 2024
'Dead Girls Don't Talk' - Sandra J. Paul

"Dead Girls Don't Talk" is een boek dat uit twee verhalen bestaat. Eén verhaal is geschreven vanuit het perspectief van Syl, het andere vanuit het perspectief van Viola. Het boek is op een bijzondere manier ontworpen. Je moet het omdraaien om een van de verhalen te lezen, het boek heeft dan ook twee covers. In het midden van het boek kun je lezen wat er daadwerkelijk heeft plaatsgevonden en welke gebeurtenissen hebben geleid tot de dood van Syl. Je kunt zelf bepalen met welke kant van het verhaal je wilt beginnen. Ik heb gekozen om te beginnen met het verhaal van Syl, haar verhaal begint met haar dood. Ik was erg nieuwsgierig hoe de schrijfster het verhaal van het dode meisje zou vertellen en ik was aangenaam verrast, het is op een bijzondere en geniale manier gedaan.

Tijdens het lezen van Syl's verhaal kreeg ik een behoorlijke hekel aan Viola. Toen ik Viola's kant van de gebeurtenissen las, kwam alles in een heel ander daglicht te staan en begreep ik beide meisjes beter. Ik had het erg met beide meiden te doen. Het blijkt maar weer dat elk verhaal twee kanten heeft.

Het verhaal is intens, intrigerend en heeft ook af en toe spannende momenten. Sandra J. Paul heeft wederom een zeer goed verhaal neergezet met een indrukwekkende plot. Tijdens het lezen merk je dat er veel meer speelt in het leven van de twee meisjes dan je in eerste instantie zou verwachten. Vanaf het begin wordt het duidelijk dat er een jaar eerder iets is gebeurd dat grote gevolgen heeft gehad voor de vriendschap tussen Syl en Viola. De vriendschap tussen de twee meisjes wordt uitgebreid beschreven, je krijgt via beide kanten van het verhaal een goed beeld wie de meiden zijn en wat de vriendschap voor elk van hen betekent. Naast de vriendschap speelt ook het stadje Love Hill en hun bewoners een belangrijke rol. Het einde, de ontknoping/waarheid dus die je in het midden van het boek leest, is indrukwekkend. Ik was er even stil van.

Sandra J. Paul heeft met " Dead Girls Don't Talk" een zeer bijzonder en goed boek geschreven. Het is een verhaal over vriendschap, familie, liefde en verraad. Ik geef het graag 5 sterren.

Genre: young adult (15+) - Engelstalig
Uitgeverij: Hamley Books
ISBN: 9789464661606
Uitvoering: paperback
Pagina's: 464
Verschijningsdatum: oktober 2023

Met dank aan Uitgeverij Hamley Books voor het recensie-exemplaar.

Meer recensies van Jeanine Feunekes