Heerlijke mix van fantasy en sciencefiction

Jeanine Feunekes 24 april 2020
Voorin bevindt zich het boek een duidelijke landkaart van Laskoro. Ik vind dit altijd aangenaam tijdens fantasy verhalen, omdat je je zo een beter beeld kunt vormen van de wereld tijdens het lezen.

De proloog is intrigerend, je krijgt in vorm van een droom in het kort informatie over de geschiedenis van het koninkrijk Laskaro. Johanna Lime trok mij hiermee direct in het verhaal.

Ondanks de vele personages is het verhaal goed te volgen. Ze zijn stuk voor stuk sterk uitgewerkt en je leert hen goed kennen. Ik vond het erg leuk om Kamilia weer tegen te komen, zij is een personage uit het los te lezen boek Schimmenschuw van Johanna Lime. Schimmenschuw kun je ook lezen als de proloog van de deze serie. Omdat ik dat verhaal al had gelezen, wist ik gelijk wie Kamilia is en had ik een glimlach op mijn gezicht. Kamilia is zo een leuk personage.

Sluimerend vuur is een heerlijk uitgebreid verhaal, waarbij Johanna Lime diep ingaat op de diverse gebeurtenissen. Zij doet dit op zo een manier dat je als lezer continu geboeid blijft, het verhaal heeft een aangename schrijfstijl en leest vlot. Laskoro deed mij erg denken aan onze eigen wereld, op de magie en de erg geavanceerde technologie, zoals cybernetica na. Het boek is een geslaagde combinatie van fantasy en sciencefiction. Ik vond het interessant om te lezen dat sommige volkeren/landen zich meer bezig houden met magie en andere meer met de techniek, terwijl er een afhankelijkheid bestaat tussen deze twee totaal verschillende zaken. Naast dat het verhaal erg spannend is en de personages regelmatig in groot gevaar verkeren, heeft het ook af en toe een luchtige toon en is er ruimte voor humor. Wat was dit een fantastisch boek om te lezen!

Ik geef Sluimerend vuur, het eerste deel van de trilogie De vergeten vloek, graag 4 sterren.

Meer recensies van Jeanine Feunekes