Dat wil ik later ook!

Je@net 07 oktober 2020
Dat wil ik later ook! – Vivian den Hollander en Dagmar Stam

Lisa en Jimmy helpen opa en oma met het opruimen van de zolder. Er komt van alles tevoorschijn: oud speelgoed, foto’s van vroeger en de oude politiepet van opa! Sommige spulletjes brengen ze naar de kringloop, maar gelukkig blijft er nog genoeg over om mee te spelen. Lisa doet alsof ze een dierendokter is. En Jimmy zet de pet op, want later wordt hij agent. Maar wanneer de poes niet meer uit de boom durft en de brandweer moet komen, weet hij het ineens niet meer zo zeker.

Dat wil ik later ook! is een heerlijk boekje om samen te lezen. Het verhaal bestaat uit korte hoofdstukken die prettig (voor)lezen en door de herkenbaarheid passen bij de belevingswereld van de kleuters.
Elke bladzijde is voorzien van een mooie, kleurrijke illustratie die de tekst goed weergeeft.
Het verhaal biedt samen met de illustraties voldoende gespreksstof om de woordenschat nog verder uit te breiden.

Het boekje past ook prima bij het thema van deze kinderboekenweek En toen? . Bekijk samen foto’s van vroeger toen opa en oma jong waren. Maar ook is het erg geschikt om te gebruiken bij andere thema’s bv beroepen of recycling.

Meer recensies van Je@net