Aanrader voor de kids: volop vaart en een goed opgebouwde spanning!

Je@net 28 april 2024
De ontvoering – Jeroen van Berckum

Door de tijdmachine die hij heeft gebouwd, weet Jonas’ opa wat er morgen gaat gebeuren. Jonas en Maartje krijgen de schrik van hun leven als hij hun vertelt dat er een aantal beroemde vloggers ontvoerd zullen worden. Nog erger: Maartje is een van hen. Ze proberen de ontvoeringen te voorkomen, maar DUTCHCREEPYPASTA, degene die achter alles zit, is hen steeds een stap voor. Langzaam sluit het net zich rondom Maartje. Weten ze het te redden?

‘De ontvoering’ is het derde deel in de serie De speurders van morgen en prima zelfstandig te lezen. In het eerste hoofdstuk vertelt Jonas al wat er voorafging en wordt er voldoende duidelijk om meteen in het verhaal te duiken. Maar eerlijk is eerlijk, deze serie is echt veel te leuk om niet in zijn geheel te lezen.

Het verhaal leest erg prettig met korte hoofdstukken die lekker weglezen en vaak afsluiten met kleine, maar toffe cliffhangers. Dit houdt de vaart erin en door de goed opgebouwde spanning kun je, eenmaal begonnen eigenlijk ook niet meer stoppen met lezen. Het verhaal is dan ook helemaal van deze tijd met vloggers en games, dat zal de jeugd dus zeker aanspreken!

De mooie paginagrote illustraties van Katrijn Jacobs zijn in zwart/wit en passen goed bij het verhaal.

De speurders van morgen is een erg leuke serie voor kinderen vanaf ongeveer 9 jaar die van spannende verhalen houden. Laat deel vier dus maar snel komen. Ik kijk er in elk geval naar uit, want met elk deel wordt deze serie beter en beter!

4,5 ★

Bedankt Clavis en Jeroen van Berckum voor dit recensieboek.

Meer recensies van Je@net