Een prachtig naslagwerk dat met de jonge lezer meegroeit!

Je@net 04 maart 2024
Het mooiste boek van het menselijk lichaam – Kathy Wiedemann & Jennifer Z Paxton

Dit boek neemt je mee op een fascinerende reis door het menselijk lichaam.

Ontdek hoe we ademhalen en waaruit het spierstelsel bestaat.
Kom alles te weten over de zintuigen en de werking van ons hart.
Krijg antwoord op boeiende vragen, zoals:
-Hoeveel energie verbruikt ons brein?
-Waarom kraken je knieën soms bij het rechtstaan?
-Uit welke lagen bestaat de huid?

Het eerste dat opvalt aan dit prachtige boek is het formaat, een grote stevige hardcover van 38 x 28 cm. De mooi geïllustreerde cover doet de rest en maakt het tot een aantrekkelijk geheel.

In zes hoofdstukken maak je een reis door het menselijk lichaam waarin je van alles te weten komt over het functioneren van het:
-Spier - skeletstelsel
-Hart- en vaatstelsel & ademhalingsstelsel
-Spijsverteringsstelsel & urinewegstelsel
-Zenuwstelsel & speciale zintuigen
-Immuunsysteem & lymfestelsel
-Hormoonstelsel & voortplantingsstelsel

De tekst leest prettig en is duidelijk. Er zijn veel interessante weetjes en feiten, die afgewisseld worden met schitterende, veelal paginagrote, illustraties voorzien van een legenda.

Het boek sluit af met een register, zodat snel op te zoeken is op welke pagina je moet zijn om een bepaald onderwerp te vinden.

Eerder verschenen in deze succesvolle serie Het dierenboek, Het plantenboek en Het ruimteboek.

Het mooiste boek van het menselijk lichaam is een absolute aanrader voor kinderen vanaf ongeveer 9 jaar. Een prachtig naslagwerk dat met je mee groeit. Een prachtig naslagwerk dat met je mee groeit, maar tevens een aanrader is voor de volwassen lezer.

5 ★

Bedankt uitgeverij Lannoo voor dit recensieboek!

Meer recensies van Je@net