Helemaal af!

Jenny Oreel 05 december 2022
De kinderen krijgen doormiddel van een leuk, herkenbaar verhaal op speelse wijze veel informatie over het thema herfst. Het verhaal zal zeker inspirerend werken. Ik denk dat kinderen zelf ook op zoek willen naar herfst als het boek uit is. Doordat het boek een behoorlijk formaat heeft is het ook goed bruikbaar als voorleesboek in de klas. Voor kleuters en wat mij betreft ook voor groep drie.
De herfstsfeer is overduidelijk en passievol neergezet met warme, terracotta achtige kleuren. Hiermee trekt de cover direct je aandacht. Ik ben erg onder de indruk van de energieke tekeningen van Marjolein Hund. De platen zitten vol humor en zijn erg herkenbaar voor kinderen. Ze vertellen de tekst als het ware nog een keer. Elke illustratie lokt uit tot gesprek, als een soort ‘praatplaat’.
Wat een fraai, uitgevoerd prentenboek is dit, het is gewoon helemaal af! Echt een aanrader, en mooi boek om zelf te hebben…

Meer recensies van Jenny Oreel