Zeker de moeite waard tijdens je vakantie op een camping.

jodijkstra 06 mei 2021
Een onverwachte zomer is het eerste deel van de serie Campinggeluk. Een heerlijke roman vol humor en verwikkelingen gesitueerd op een bosrijke camping op de Veluwe. Kamperen? You love it, or you hate it. Wendy komt met haar familie al jaren met veel plezier op camping De Zandrand. Ze is dol op het buitenleven, de wekelijkse bingo en de gezelligheid. Linda houdt meer van een luxe vakantiehuisje in Italiƫ, maar de oude stacaravan naast Wendy is het enige wat ze zich na haar scheiding kan veroorloven. De twee tegenpolen Wendy en Linda leren elkaar steeds beter kennen en ze blijken meer gemeen te hebben dan ze dachten. Niet in de laatste plaats door hun gedeelde interesse: campingdirecteur Martin, die zijn eigen reglement dreigt te overtreden.

Ik mocht dit boek lezen voor Uitgeverij Luitingh-Sijthoff en de facebook pagina Zin in Feelgood.
Een onverwachte zomer is een heerlijke feelgood waar ontzettend veel in gebeurd. Hilarische stukken, wat zeer herkenbaar voor mij, omdat ik mijn hele jeugd ook heb doorgebracht op een camping. Waardoor alles erg sprekend en beeldend werd.
Dat er veel gebeurd maakt het boek enigszins wat warrig om te lezen, net als de vele personen die er in voorkomen. Met een lijstje en plattegrond bij de hand lees je gauw hier doorheen.
De verhalen zijn heel beeldend en herkenbaar geschreven in een fijne schrijfstijl.
Kortom een leuk heerlijke feelgood met hilarische stukjes. Zeker de moeite waard tijdens je vakantie op een camping.

Meer recensies van jodijkstra