Terra Fabula deel 5 De verborgen sleutel

Johanna Lime 17 oktober 2020 Auteur
Het verhaal van Martha en William gaat verder. De Maleficiërs zijn teruggekeerd en daarmee ook de Zwarte Kunsten.

In het Oosten heerst Vlado, maar in zijn paleis werkt een slaaf die zich tegen zijn onderdrukker wil verzetten. Behalve dat het verhaal van Martha en William gevolgd wordt, wisselt dit boek steeds af met het verhaal van Pavel. Je vraagt je af waar dat gedeelte heen zal gaan.

Tijdens een bezoek aan Londen zien William en Martha een roodharige man die op de vlucht is. Er wordt ook jacht op hen gemaakt. Hun koets wordt aangevallen en krijgt pech. Ze raken verwikkeld in een strijd om een machtig wapen en gaandeweg ontdekken ze dat er vele geheimen zijn. De magische wereld is veel groter dan ze altijd hebben vermoed. Ze worden geholpen door de mysterieuze orde van Pendragon en gaan op zoek naar een draak. Er moeten meerdere sleutels zijn die de geheimen zullen onthullen en uiteindelijk komen ze achter het bestaan van vier koninkrijken, vier delen van de magische wereld. Noord, Oost, Zuid en West.

Na een spel van intriges en verlaad moeten ze Terra Fabula wel bekend maken, want als ze achter de draak aan gaan, zal er een strijd losbarsten. William en Martha willen het winnen van de Maleficiërs. Hoe dit afloopt lees je dan wel pas in het boek dat hierop volgen zal.

Ik heb dit boek met veel plezier gelezen. De zoektocht over de hele wereld brengt je naar interessante plaatsen en er passeren verschillende historische figuren de revue. Er gebeuren spannende en grappige dingen in het verhaal. Het is een onderhoudend geheel. Ik heb ervan genoten en ben benieuwd naar hoe het verder gaat.

Een geweldige serie voor de fantasyliefhebber.

Meer recensies van Johanna Lime