Een echte Hoffman!

Jolanda Wouters 19 januari 2021
Zoals ik al meer ervaren heb in de boeken van Alice Hoffman, heeft ook dit boek weer een mysterieus tintje. in dit geval de derde engel.
Het zijn eigenlijk drie verhalen, maar met een grote samenhang.
Een belangrijk thema is vooral menselijke relaties en de liefde en, zoals Lucy van haar vroeg overleden moeder houdt en Frieda van haar enige zoon Paul houdt, de zussen soms een haat/liefde verhouding hebben, Bryn moet kiezen voor haar man of vriend. Ook speelt het zich af in drie verschillende tijden waardoor je een bepaalde volgorde krijgt. Deze ingrediënten zorgen er voor dat het boek boeiend is en blijft tot het eind
Het gaat in tijd van nu naar vroeger maar zou zomaar andersom verteld kunnen worden.
De schrijfster geeft in een interview aan dat dit oorspronkelijk niet de bedoeling was maar uiteindelijk tijdens het schrijven zo liep. Zij ziet de derde engel als "een werkelijk persoon, die invloed uitoefent op iemands leven".

Meer recensies van Jolanda Wouters