jolaplus 26 september 2020
Mama Konijn heeft een super belangrijke brief geschreven. Het is een uitnodiging aan Oma, om volgende week op de thee te komen. Klein Konijn wil mama heel graag helpen. Zij kan de brief heus wel voor mama op de post doen. Ze zal HEEL goed oppassen en ervoor zorgen dat ze de brief niet te laat in de brievenbus zal doen. Maar een brief posten is toch niet zo eenvoudig als het lijkt…

Ik vind het altijd heerlijk wanneer mijn kleuter mij ergens mee wil helpen. Maar of het nu altijd zoveel sneller gaat? Met deze gedachten heeft John Bond denk ik ook dit prentenboek geschreven. Als schattig kleutertje heeft hij Klein Konijn tot leven gewekt. Ze is lekker ondernemend en al heel groot. Ze wil heel graag haar mama helpen. Natuurlijk mag dat van mama, maar of de brief ooit bij oma aan zal komen, is nog maar even afwachten!

De illustraties zijn ook gemaakt door John Bond. Ik vind dat hij gebruikt maakt van opvallende kleuren. Er zit bijvoorbeeld veel paars en blauw in zijn illustraties. Hierdoor voelt de wereld van Klein Konijn magisch aan, maar wel met hedendaagse voorwerpen, waardoor het heel herkenbaar blijft voor jonge kinderen. Er zitten veel details in de illustraties en als je even iets langer ernaar kijkt, zul je zien dat er veel te ontdekken valt.

Eerder is ook Klein Konijn niet verdwaald uitgekomen. Hierin is Klein Konijn net zo ondernemend als in Helpt mama. Beide prentenboeken zorgen voor heel veel voorleesplezier!

Ik heb dit prentenboek samen met mijn dochter van vijf bekeken en aan haar voorgelezen. Ze was, net als ik, direct weg van Klein Konijn. Ze herkende zich erg goed in Klein Konijn. “Ik kan ook altijd goed helpen, he mama?”
Maar zodra alles mis ging met het bezorgen, hield ze haar adem in. “O nee, nu wordt de brief helemaal vies! Dat vindt oma vast niet leuk…”
Helemaal aan het einde van het boek moest ze erg lachen om de laatste tekeningen. Ik ga natuurlijk niet verklappen waarom, maar het was in elk geval heel herkenbaar en grappig!

We hebben samen genoten van Klein Konijn. Het verhaal is grappig en herkenbaar. De illustraties zijn geweldig, ze zouden zo als schilderijen in een kinderkamer opgehangen kunnen worden. We kunnen dan ook niet anders dan dit prentenboek waarderen op 5 dik verdiende sterren. Wij kijken erg uit naar nog veel meer avonturen met Klein Konijn.

Kijk op boekenblog indeboekenkast.com voor nog veel meer leuke recensies.

Meer recensies van jolaplus