Mijn kinderen hebben heel veel plezier aan dit boek gehad!

jolaplus 26 augustus 2020
Whoopie houdt van haar ouders, maar niet dat ze steeds op hun telefoontjes zitten te kijken. Ze zijn gewoon schermverslaafd! Daarom heeft Whoopie een plannetje om ze een lesje te leren: een echte tekenles!

Pak maar gauw je toverpotlood en ontdek wat er allemaal te beleven valt in dit ongewone en kleurrijke flatgebouw. Whoopie zal de weg voor je uittekenen!

Ben je klaar met ontdekken? Ga dan gauw zelf aan de slag en teken je eigen geheime verhaal op de achterkant van het gebouw. Zo heb je uren ontdek- en tekenplezier!

Toen dit boek binnenkwam, was mijn dochter van 5 er gelijk helemaal weg van! Zodra ze door had hoe ze het beste de tekeningen kon ontdekken (in het donker op haar kamer), hoorde ik alleen maar gelach en verbazing. Ook riep ze mij er steeds bij. “Kijk eens mama, hier is een lamp. En daar zit een griezel die sla ik gauw over! O en hier is een skelet! En het regent!”
Het leukst vond ze de roltrap. “Kijk mama, hier zie je geen benen, maar nu wel! Die zijn van de mensen, kijk maar! Maar ze hebben wel heel gekke voeten!” Daarna begon ze weer heel erg te lachen. “Nu wil ik weer even naar de mieren kijken. Zie jij ze? Ik wel!”

De onzichtbare wereld zichtbaar maken vond ze eigenlijk veel leuker dan op zoek te gaan naar de kussers of Katty, de coolste kat uit de flat, of een van de andere personages. Dit verveelde haar ook helemaal niet. Want ze heeft echt al heel vaak zitten speuren in het boek. Gelukkig heeft de pen een sterke batterij, want anders was de pret gauw over geweest.

Natuurlijk heeft ze zelf ook nog wat zitten tekenen op de achterkant. Dit viel echter nog niet mee. Veel leuker was het om haar grote broer een onzichtbare “tattoo” te geven. Maar zelf wilde ze die absoluut niet!

Als ouder dacht ik, wat moet ik met dit boek? Maar ik ben duidelijk de doelgroep niet. Want mijn kinderen hebben er echt ontzettend veel plezier mee gehad en hebben dit nog steeds. Natuurlijk heb ik ook even de tijd genomen om de illustraties goed te ontdekken en te bekijken. Er zit echt heel veel humor in en je ziet steeds weer iets anders. Ook wanneer je naar het zichtbare verhaal kijkt, snap je precies wat er gebeurt en dat allemaal zonder woorden.

Het boek bestaat uit 18 pagina’s, maar is één grote uitvouwbare bladzijde. Het is gemaakt van stevig papier waardoor het niet gemakkelijk scheurt. Ook vouwt het heel gemakkelijk op. Twintig euro vind ik eerlijk gezegd op het eerste gezicht behoorlijk aan de hoge kant. Maar als ik kijk hoeveel tijd mijn kinderen al door hebben gebracht met dit boek en hoeveel lol vooral mijn dochter met dit boek heeft, is het zeker de prijs waard.
Namens mijn kinderen geef ik met heel veel plezier 5 sterren aan dit ontdekboek.

Kijk op boekenblog indeboekenkast.com voor nog veel meer leuke recensies.

Meer recensies van jolaplus