De Oostenrijkse verleiding

Karen Swan heeft mij eigenlijk nog nooit teleurgesteld. Natuurlijk pakt het ene verhaal mij meer dan het andere, maar ik heb elk boek met veel plezier gelezen. Ook De Oostenrijkse verleiding vond ik weer mooi, ondanks dat ik niks heb met snowboarden.

Geloof niet alles wat je leest, hoort of ziet in de media is een belangrijke boodschap in het verhaal, ik vond dit heel goed uitgewerkt. Enkele plottwisten zag ik ook echt niet aankomen.

De omschrijvingen van het Oostenrijkse en Zwitserse landschap zijn weer prachtig geschreven! Ik zou BIJNA een wintersport vakantie boeken. De schrijfstijl is zoals altijd heel prettig en vlot, maar ik had hier en daar wel het idee dat sommige woorden anders vertaald hadden kunnen worden. Zo nu en dan lazen enkele zinnen wat stroef.

De Oostenrijkse verleiding is een verhaal met vele lagen. Het gaat over perfectionisme, de wil om de beste te zijn koste wat het kost! Of toch niet? Het gaat over tweede kansen en er zit een klein beetje romantiek in het verhaal.

En die cover!! Die is toch weer prachtig?!

Meer recensies van Jolien de Rooij-Tensen