Als ik je weer zie

Dit is het derde boek van Gillian in mijn kast, maar het eerste boek dat ik lees.
Oeps… die andere twee ga ik ook heus heel snel lezen……!

Als ik je weer zie is dus het eerste boek wat ik van onze “realgood queen” heb gelezen en het smaakt zeker naar meer.

We lezen vanuit het personage Lily en we verspringen in tijd van het heden naar het verleden. In het heden voel je heel goed de spanningen tussen Lily en haar ex schoonmoeder en in het verleden wordt op een spannende manier stukje bij beetje uitgelegd wat daar de reden van is. Hoeveel tijd tussen het heden en het verleden zit is mij alleen niet geheel duidelijk geworden.

De schrijfstijl is heel fijn en beeldend. Het boek heeft korte hoofdstukken waardoor ik door het verhaal heen vloog!

Gillian wordt met recht de “realgood queen” genoemd naar mijn mening. In dit boek komen verschillende realistische situaties aan bod. Hoe één foute keuze de levens van verschillende mensen beïnvloed en wat de kracht is van vergeving en die ene tweede kans.

Meer recensies van Jolien de Rooij-Tensen