Wauw

Joyce 02 maart 2024
Wauw, wauw, wauw! Ik had nog niet eerder iets van Lynn Austin gelezen, maar ik weet nu dat ik er een favorietje bij heb hoor! Wat schrijft zij meeslepend! Zoals gezegd, kon ik het boek gewoon niet wegleggen en was het gegeven dat ik gewoon moest werken en een gezin moest runnen eigenlijk niet heel prettig! Ik wilde namelijk alleen maar doorlezen!

Het verhaal is zo mooi weergegeven. Het speelt zich af aan het eind van de 19e eeuw en ik ben echt een liefhebber van historische romans! Het mooie ook aan dit boek vind ik de beschrijving van de opkomst van de suffragettes en dan drie bevoorrechte vrouwen die hun plek in de maatschappij proberen te vinden nadat hun zoon/man/vader is overleden en ze eigenlijk niet veel meer om handen hebben. Zet daarnaast hun standvastige geloof er bij en het is het recept voor een geweldig boek die je als lezer ook echt een aantal indirecte vragen stelt en je goed laat nadenken over je eigen keuzes en nalatenschap. Hoe wil jij namelijk dat men je later herinnert?

Ben je dus een liefhebber van historische romans, dan kan ik dit boek van Lynn Austin echt aanraden. Een boek over sterke vrouwen, een rotsvast geloof, maar ook geeft het de ongelijkheid tussen man en vrouw weer die helaas tot op de dag van vandaag deels nog steeds zichtbaar is!

Meer recensies van Joyce