Humoristisch!

Joyce 02 maart 2024
De Verhalenfabriek zocht recensenten voor het tussendoortje ‘Handboek met loeigoeie informatie’ van Janneke Spijkerboer. Ondanks dat ik geen idee had waar het verhaal over ging, trok de titel zo mijn aandacht dat ik daar graag achter wilde komen. Want kom op: zo’n standaard titel is dit natuurlijk niet voor een tussendoortje.
Dit verhaal heb ik echt met een glimlach op mijn gezicht gelezen. Wat heb ik genoten van Nikki en de lachwekkende situaties waar ze in beland! Bij sommige situaties is het zelfs niet tot een glimlach gebleven, maar heb ik echt hardop gelachen. Erg humoristisch was natuurlijk ook wel het ‘echt’ bestaan van het handboek. Persoonlijk had deze nog wel iets meer op de voorgrond mogen komen.
De personages leer je niet echt heel diep kennen, maar dat is in zo’n kort verhaal ook wel te verwachten. Voor het verhaal zoals het hier is neergezet is dat ook geen probleem. Juist ook door het voorspelbare en de niet al te diepe onderwerpen lees je dit luchtige verhaal snel uit. Je slaat de laatste (digitale) bladzijde met een glimlach om.
Met de lente in aantocht kan ik zulke tussendoortjes zeker waarderen! Kom maar door met meer van zulke verhalen!

Meer recensies van Joyce