Aangrijpend verleden

Joyce 05 mei 2024
Op school heb ik sporadisch iets meegekregen over het hele slavernij verleden van Nederland, maar eigenlijk veel te weinig. Ik was dan ook erg benieuwd naar dit boek. En wat heb ik dit verhaal ‘plezier’ gelezen, al is plezier hierin misschien niet het juiste woord. De geschiedenis die Annette in dit boek beschrijft, is af en toe zo gruwelijk dat je je bijna niet kunt voorstellen dat het daadwerkelijk zo is gebeurd. Maar dat is helaas wel het geval.

Doordat het geen beschrijvende ‘documentaire’ is, maar Annette het in een roman vorm heeft gegoten, leest het verhaal als een trein. Je leeft echt mee met de hoofdpersonen. Wat ik daarnaast ook altijd erg kan waarderen, is het perspectief dat men terug gaat in de tijd doordat ze iets aan iemand willen vertellen. Daardoor is het beschrijvend beschreven en voel je je echt onderdeel van het verhaal.

Annette, super bedankt dat ik aan deze interessante blogtour mocht mee doen! Dat veel mensen dit boek maar mogen lezen en deze gruwelijke tijd maar meer aandacht mag krijgen!

Meer recensies van Joyce